Subject: FW: Postimees küsib - RABi andmetöötlus
From: "press - AKI" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Jun 2025 12:07:01 +0300

From: Märt Belkin <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 10, 2025 12:01 PM
To: press - AKI <[email-masked]>
Subject: Postimees küsib - RABi andmetöötlus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Riigikogu menetluses on eelnõu, mis arendaks rahapesu andmebüroo
andmekogu. Saan aru, et andmeid masstöödeldakse pseudonüümitult, mitte
anonümiseeritult. Andmete isikustamiseks on vaja luba kahelt isikutl,
sealhulgas RABi andmekaitsespetsialistilt. ERR-ile ütles rahandusminister
Jürgen Ligi selgituseks, miks ei valitud anonüümimist: "Selline õigus aga
riivaks isikute õigusi rohkem, sest rahapesu kahtluse ilmnemisel peaksime
hakkama konkreetset käitumist otsima ka asjasse mittepuutuvate isikute
andmeid töödeldes."

Kas AKI on eelnõu läbi analüüsinud ning missugune on teie seisukoht? Kas
toodud argumendid pseudonüümimiseks on pädevad? Kas kahelt isikult
nõusoleku saamine andmete isikustamiseks on andmekaitse vaatest piisavalt
tõhus kaitsemeede? Kas saab nõustuda toodud argumendiga, et
pseodonüümimist tuleb anonüümimisele eelistada, kuna muidu tuleks
analüüsida ka asjasse mittepuutuvate isikute andmeid?

Muud mõtted plaani kohta on samuti väga oodatud.

Paluksin vastust enne tänase tööpäeva lõppu.

Parimat

Märt Belkin

majandustoimetuse juhataja

Postimees

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 56 493 358